Uw aanmeldingen (0)

10 jaar Kennis, Netwerk, Passie, Innovatie

 

2 daagse retailsafari / marktverkenning Parijs voor de Franse Moederdag

Krijg inzicht in de verkoop van bloemen en planten tijdens een van de belangrijkste bloemendagen in Frankrijk Moederdag en bezoek de belangrijkste afzetmarkten en wereldsteden: Parijs

Leerdoelen en resultaat

  • Kennis, inzichten en achtergronden van de Franse markt 

  • Aan het eind van de marktverkenning kan de deelnemer een follow-up plan opstellen voor een eigen product of dienst.

Competenties

Kennis over markt, product en land, marktonderzoek, markt- en consumentgericht, leren van andere sectoren, inspelen op actualiteit, win-win situatie creëren, ambitieus, accuraat, betrokken bij concurrenten / collega bedrijven en eigen werksituatie, durven te leren, flexibel, klantgericht werken, resultaatgericht.

Doelgroep

Iedereen die in korte tijd meer over de Franse markt wil weten of anderen erover wil adviseren of een goede gesprekspartner wil zijn wanneer het over afzet in de Franse markt gaat. Deze marktverkenning is geschikt voor vrijwel alle medewerkers die in de sierteeltketen werkzaam zijn: managers, leidinggevenden, ondersteunende en uitvoerende medewerkers. Speciaal voor medewerkers die te maken hebben met inkoop, verkoop, marketing, veilen, keuren of bemiddelen. Vooral voor commerciële functies als in- en (persoonlijke) verkopers of bemiddelaars is deze marktverkenning zeer geschikt.

Inhoud en programma

Vertrek vrijdag om 5.30 uur vanuit Nederland met georganiseerd vervoer. Bij aankomst in Parijs een bezoek aan het centrum van de stad en enkele zeer gespecialiseerde bloemenwinkels. Uiteraard zal een bezoek aan enkele bezienswaardigheden niet ontbreken: Eiffeltoren, Notre Dame, Centre Pompidou en de Sacre Ceur zijn beeldbepalend voor de stad. In de avond een informatie over de ontwikkelingen in retail, economie, en de afzet van bloemen en planten. Een diner in Franse sferen is de afsluiting van de eerste dag. 

Op dag 2, in alle vroegte, brengen we dan een bezoek aan de groothandel in Rungis en daarna aan bekende bloemisten- en tuincentraketens zoals Happy, Rapid Fleur, Monceau Fleurs, Truffaut, Botanicen  Jardiland ! 

Natuurlijk bezoeken we ook de imposante retailers rond Parijs: Auchan, Carrefour en anderen.  Ervaar met eigen ogen of deze, voor vele bekende stad, snel verandert qua bloemen- en planten afzet. We vervolgen bezoeken aan retailers gedurende de terugreis naar Nederland. Onderweg doen we nog enkele afzetpunten aan die de moeite van het bekijken waard zijn. Rond 22.00 op zaterdagavond zullen we weer terug zijn op de plaats van vertrek in Nederland

Bezoek in Parijs aan diverse  de bedrijven / organisaties. Afhankelijk van de groep die meegaat zal een selectie gemaakt worden uit supermarkten, tuincentra, bloemisten (ketens) DIY-stores of andere verkooppunten. U kunt hierbij denken aan:

  • Rungis groothandelsmarkt
  • Geant
  • Leclerc
  • Truffaut
  • Botanic
  • Leroy Merlin
  • Jardiland
  • Carrefour
  • Auchan
  • Rapid Flore
  • Monceau Fleurs
  • Happy
  • Tuttiflore
  • Enkele gespecialiseerde bloemenwinkels

Floweracademy.TV

Voorafgaand aan de reis kan de deelnemer op het online platform van www.Floweracademy.TV alle informatie terugvinden die van belang is:

  • programma, landenrapport, foto's en verslagen 

 

Het  volgende zit in de reis inbegrepen: 

 

  • Actuele landenpresentatie met markt en productinformatie, belangrijkste spelers en afzetpotentie.

  • Samenstellen van de indivisuele bedrijfs- of productpresentatie op de USP's optimaal te kunnen presenteren

  • Foto’s van het bloemen en planten assortiment en andere impressies kunnen op deze website direct worden teruggezien.

  • Reis en verblijfskosten, behalve privé uitgaven en drank. Hotel op basis van 2 personen / kamer

  • Professionele begeleiding door Floweracademy.nl

  • Gebruik maken van e-learning platform Floweracademy.TV

 

U aanmelden voor:
2 daagse Retailsafarie Parijs voor de Franse Moederdag

  • Op: 24 mei 2019 om 07.00
  • Duur: 2 dagen
  • Locatie:

    Parijs