Uw aanmeldingen (0)

10 jaar Kennis, Netwerk, Passie, Innovatie

Uitgebreide cursus Category Management

5 maandagavonden van 17-21 uur

Data: 7 - 14- 21 - 28 januari en 4 februari (presenteren retail ready concept)

Voor medewerkers van kwekerijen is via Colland 60% cursus vergoeding mogelijk. Bekijk de website van Colland hiervoor https://www.collandarbeidsmarkt.nl/regeling/cursusgroepen-glastuinbouw/

Alles wat belangrijk is om retail te kunnen beleveren!

Tijdens deze cursus van Floweracademy.nl gaat u in een korte tijd intensief aan de slag met category management, met als doel om uw product of idee succesvol te kunnen pitchen aan een category manager.

Tijdens de training wordt stap voor stap gewerkt aan een eigen case die de laatste avond wordt gepresenteerd aan de mede cursisten. Dankzij de praktische handvaten tijdens de training ontwikkelen de deelnemers zich tot een volwaardige gesprekspartner van de category manager .

De cursus wordt gegeven door twee zeer ervaren trainers uit de praktijk: Lucas Jansen en Miranda Bakker.

Zij zijn gespecialiseerd in retail, category management, product en educatie en hebben een zeer ruime ervaring in de sector.

Leerdoelen:

U kunt zich beter verdiepen in de wensen van de consument en uw retail-klant .

U kunt de gewenste oplossingen aandragen en bent een professionele gesprekspartner voor de category manager.

 

Na afloop:

Heeft u uw kennis en vaardigheden over retail en category management weer opgeladen.

Kunt u uw product of oplossing succesvol pitchen aan een category manager.

Heeft u uw effectiviteit als accountmanager verbeterd.

Kunt u beter oplossingen aandragen die bijdragen tot een win win situatie.

 

Competenties:

Consument en retailgericht denken.

Inspelen op actuele ontwikkelingen en vragen in de markt.

U bent  bekend  met de verschillende retailtermen en kunt hier ook mee omgaan.

 

Doelgroep:

Accountmanagers en verkopers die in korte tijd hun kennis & vaardigheden op het gebied van retail management willen aanscherpen en actualiseren.

 

Tijden en data:

Vijf maandagen van 17.00 – 2100 uur, inclusief maaltijd.

Programma cursus category management

In verband met Valentijn wordt met de planning van de data rekening gehouden met gunstige momenten

 

Datum

Onderwerpen

Les 1 7 januari Positioneren en segmenteren
Les 2 14 januari Category management deel 1
Les 3 21 januari Category management deel 2
Les 4 28 januari Analyse consument, markt, Retail ketens
Verzamelen informatie
Les 5 4 februari Presentate van retail ready concepts = Pitch per deelnemer
     
 

Opbouw cursus:

Traininglessen 1 t/m 3:

  • U leert uw medecursisten kennen
  • U maakt kennis met begrippen segmeteren, positionering Retail management, category management.
  • U wordt bijgepraat over actuele ontwikkelingen op het gebied van category management en instore marketing.
  • I krijgt inzicht in de segmentatie van consumenten en retailers.
  • U bespreekt een category management plan en de vragen die een category manager stelt tijdens een pitch.

Trainingles 4 :

  • U krijgt uitleg over de verschillende bronnen voor het verzamelen van de noodzakelijke informatie zoals segmentatietool en landenrapporten. U verzamelt zelf de benodigde informatie voor uw presentatie bij de verschillende aanwezige specialisten.
  • U maakt in groepsverband de eerste opzet van uw presentatie en wordt daarbij ondersteund door de trainers en specialisten.

Trainingles 5:

U geeft een presentatie/pitch aan uw mede cursisten. 

Professioneel en levensecht. Hierdoor haalt u het maximale rendement uit uw training en maakt u kans op een uiteindelijke succesvolle pitch richting een retail-klant.

Kosten:

De kosten bedragen € 1195,- p.p. (exclusief BTW).

Dit is inclusief lesmateriaal, coaching, drinks & snacks, een account op Floweracademy.TV en de apps van InfoFlowersPlants

 

U aanmelden voor:
Uitgebreide cursus Category management

  • Op: 7 jan 2019 om 17.00
  • Duur: 5 dagdelen × 4 uur
  • Locatie:

    Naaldwijk

€ 1 195,00