Uw aanmeldingen (0)

10 jaar Kennis, Netwerk, Passie, Innovatie

 

Cursus marketing en marktkennis!

Voor medewerkers van kwekerijen is via Colland 60% cursus vergoeding mogelijk. Bekijk de website van Colland hiervoor https://www.collandarbeidsmarkt.nl/regeling/cursusgroepen-glastuinbouw/

Leerdoelen en resultaat

 

  • Kennis, inzichten en achtergronden van marketingprincipes voor de sierteeltketen
  • Kennis en verdieping van de markt in een land naar keuze
  • Aan het eind van de cursus kan de deelnemer een marketing- en verkoopplan opstellen voor een product of dienst in het betreffende land naar keuze.

Competenties

Kennis over marketing, marktonderzoek, mondeling en schriftelijk beheersen van marketingterminologieën, consumentgericht, leren van andere sectoren, inspelen op actualiteit, win-win situatie creëren, ambitieus, accuraat, betrokken bij het werk, collegiaal, durven te leren, flexibel, klantgericht werken, resultaatgericht.

Doelgroep

Iedereen die in korte tijd meer over marketing wil weten of anderen erover wil adviseren of een goede gesprekspartner wil zijn wanneer het over marketing gaat. Deze cursus is geschikt voor vrijwel alle medewerkers die in de sierteeltketen werkzaam zijn: managers, leidinggevenden, ondersteunende en uitvoerende medewerkers. Speciaal voor medewerkers die te maken hebben met marketing binnen het exporteren, veilen, keuren of bemiddelen. Vooral voor commerciële functies als in- en (persoonlijke) verkopers of bemiddelaars is deze cursus zeer geschikt.

Inhoud en programma

Tijdens de cursusdagen worden alle principes van de marketing besproken op een interactieve wijze. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: beeldvorming en marketingontwikkelingen in de sector marktonderzoek, marktbewerkingstrategie, de marketingmix en het marketingplan. In de cursus zijn diverse gastsprekers opgenomen om de theorie zoveel mogelijk te laten aansluiten bij de praktijk. De cursus wordt afgesloten met het presenteren van een individueel plan voor een prodcut of dienst naar een land van eigen keuze. 

Programma: Cursustijden van 17.00 - 21.30 uur

Woensdag 2 oktober: Algemene inleiding en ketenontwikkelingen

Woensdag 9 oktober: marktonderzoek

Ontwikkelingen en beeldvorming in de sierteeltsector 

Zelf kwalitatief marktonderzoek doen bij afzetpunten

Waar kan ik informatie vergaren voor marktonderzoek?

Woensdag 16 oktober: Het marketingplan en marketing strategie

Theorie consumenten beslismomenten en uitleg over het opzetten van een marketingplan.

Inclusief voorbeelden uit de praktijk.

Samen aan de slag met USP-bepaling per bedrijf

Woensdag 23 oktober: Plaats, Product en Prijs 

Ontwikkelingen in de markt ten aanazien van digitalisering en afzet.

Afsluiting met indiviuele cases en begeleiding voor een gekozen markt.

Woensdag 30 oktober: reservedatum

 

 

U aanmelden voor:
Cursus marketing en marktkennis!

  • Op: 2 okt 2019 om 17.00
  • Duur: 4 dagdelen × 4 uur
  • Locatie:

    Roelofarendsveen