Uw aanmeldingen (0)

10 jaar Kennis, Netwerk, Passie, Innovatie

 

Accountmanagement voor de sierteelt: de klant centraal!

Verkoper wordt business partner!

Voor medewerkers van kwekerijen is via Colland 50-60% cursus vergoeding mogelijk. Bekijk de website van Colland hiervoor https://www.collandarbeidsmarkt.nl/regeling/cursusgroepen-glastuinbouw/

Data: woensdagen van 16-20 uur in Aalsmeer op 9-16-23-30 janauri en 6 februari 2018 (13 februari reserve datum)

Leerdoelen en resultaat
  • Kennis, inzichten en achtergronden van accountmanagement voor de sierteeltketen
  • U bent een professionele gesprekspartner voor klanten
  • Aan het eind van de cursus kan de deelnemer een accountplan opstellen

Na afloop van de cursus:

  • Weet u wat account en relatie management inhoudt;
  • Weet u hoe u een succesvol accountplan schrijft;
  • Bent u een nog professionelere gesprekspartner voor uw klanten
  • Kunt u zich beter verdiepen in de wensen van uw klant en die oplossingen aandragen die bijdragen tot een win win situatie en zo de band met uw klanten versterkt.

Competenties

Kennis over accountmanagement, werken met accountplan, klantgericht en business gericht, leren van andere sectoren, inspelen op actualiteit, win-win situatie creëren, ambitieus, accuraat, betrokken bij het werk, collegiaal, durven te leren, flexibel, resultaatgericht.

Doelgroep

Iedereen die in korte tijd meer over accountmanagement wil weten en verkopen wil omzetten in businessrelaties. Deze cursus is geschikt voor vrijwel alle medewerkers uit de sierteeltketen: managers, leidinggevenden, ondersteunende en uitvoerende medewerkers. Speciaal voor medewerkers die te maken hebben met (persoonlijk) verkopen of accountmanagement binnen het veilen, keuren of bemiddelen of andere relevante functies.  Account manager, product manager, (persoonlijke) verkoper, kweker of vertegenwoordiger van alle schakels in de keten: veredeling, productie, export, toeleveranciers etc.

Inhoud en programma

Alle principes van accountmanagement worden besproken op een interactieve wijze. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:

  • account- en relatiemanagement
  • het maken van een accountplan
  • het inleven in de klant
  • het organiseren en uitvoeren van beurzen.

Les 1: Introductie accountmanagement en relatiemanagement
U leert uw medecursisten kennen en maakt kennis met de begrippen account- en relatiemanagement. Dit wordt ondersteund met een aansprekende praktijkcase.

Les 2: Account management nader bekeken. Tijdens deze les besteden we volop aandacht aan de specifieke kenmerken van account management in de sierteeltsector zoals het internationale karakter, een dagvers product, ketenmarketing, nadruk ligt hierbij op B to B (Business to Business) De les wordt verrijkt met een interessante gastspreker uit de ICT wereld, die vanuit de praktijk aandacht schenkt aan de inhoud van accountmanagement.

Les 3: Schrijf een “winning accountplan” . In deze les nemen wij het account plan op een praktische wijze door en geven u volop tips om tot een effectief plan te komen dat rekening houdt met de wensen van de klant. Hierbij krijgt u input van een accountmanager uit de branche.

Les 4: met deelnemers op pad in de regio. Praktijkopdracht: kruip in de huid van uw klant. Datum in overleg omdat het 5 december is. 

Tijdens deze les gaat u op pad langs spraakmakende afzetkanalen in de regio, leert u in de praktijk waar u op moet letten om uw klant nog beter te begrijpen. We bezoeken diverse innovatieve bedrijven om te zien hoe men daar met de klantrelatie omgaat.

Les 5: Presentatie van uw accountplan. Leren van elkaar.

Tijdens deze les presenteert u aan uw mede cursisten uw eigen accountplan. Dankzij opbouwende feedback en suggesties kunt u hiermee vervolgens direct aan de slag.In de cursus zijn ook gastsprekers opgenomen om de theorie zoveel mogelijk te laten aansluiten bij de praktijk. De cursus wordt in les 5 afgesloten met het presenteren van een accountplan voor een (potentiële) klant naar de medecursisten en enkele genodigden uit het bedrijfsleven. De deelnemer wordt individueel begeleid.

Voor het leren van de theorie kan gebruikt gemaakt worden van online informatie op de website van Floweracademy.TV met daarop de lesstof in PowerPoint presentaties en fotoreportages van de winkelbezoeken.

 

U aanmelden voor:
Accountmanagement sierteelt: de klant centraal! (Aalsmeer)

  • Op: 9 jan 2019 om 16.00
  • Duur: 5 dagdelen × 4 uur
  • Locatie:

    Aalsmeer